المنتدى الأول للأساتذة المجازين في الجزائر
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

المنتدى الأول للأساتذة المجازين في الجزائر

هذا المنتدى يهتم بمشاكل و طلبات و اقتراحات الأساتذة المجازين
 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 اللغة الحية2

اذهب الى الأسفل 
+5
hamid10
bmghinia
mostefa10
noure
rihab.allah
9 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
rihab.allah
عضو مميّز
عضو مميّز
rihab.allah


انثى
عدد الرسائل : 121
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 31/05/2008

اللغة الحية2 Empty
مُساهمةموضوع: اللغة الحية2   اللغة الحية2 I_icon_minitimeالإثنين أكتوبر 06, 2008 10:33 pm

الى كل من يحتاج مذكرات ,توازيع سنوية, مشاريع ,او دروس خاصة بالانجليزية فعليه بموقع فيزياء غليزان قسم ا لانجليزية سيجد كل ما يحتاج اليه باذن الله وزيادة او الموقع التالي
http://www.p48.75.fr/
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
noure
عضو ماسي
noure


ذكر
عدد الرسائل : 1985
العمر : 68
الاوسمه : اللغة الحية2 Member
تاريخ التسجيل : 31/03/2008

اللغة الحية2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: اللغة الحية2   اللغة الحية2 I_icon_minitimeالإثنين أكتوبر 06, 2008 11:03 pm

شكرا لك أستاذة لكن الرابط لا يعمل .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
rihab.allah
عضو مميّز
عضو مميّز
rihab.allah


انثى
عدد الرسائل : 121
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 31/05/2008

اللغة الحية2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: اللغة الحية2   اللغة الحية2 I_icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 07, 2008 9:27 pm

الرابط اخي نور يعمل حاول اضن ان الخلل ليس في الرابط
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
mostefa10
عضو فضي
mostefa10


ذكر
عدد الرسائل : 262
العمر : 52
تاريخ التسجيل : 25/06/2008

اللغة الحية2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: اللغة الحية2   اللغة الحية2 I_icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 07, 2008 10:44 pm

flower

شكرا rihab.allah شكرا noure هذا هو الرابط
مباشرة من المنتدى.






[/center] http://www.p48.75.fr/



flower flower flower
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
rihab.allah
عضو مميّز
عضو مميّز
rihab.allah


انثى
عدد الرسائل : 121
العمر : 43
تاريخ التسجيل : 31/05/2008

اللغة الحية2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: اللغة الحية2   اللغة الحية2 I_icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 07, 2008 11:55 pm

http://www.p48.75.fr/anglais.htm
وهذا الرابط المباشر للغة الحية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
bmghinia
عضو ماسي
bmghinia


انثى
عدد الرسائل : 747
العمر : 49
الاوسمه : اللغة الحية2 Member
تاريخ التسجيل : 06/04/2008

اللغة الحية2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: اللغة الحية2   اللغة الحية2 I_icon_minitimeالإثنين نوفمبر 17, 2008 5:52 pm

لكن مع كل احترامي للزملاء و تقديري للعمل و الجهد المبذول الا ان في تصوري ليس هذا هو الوجه الذي تكون عليه المذكرة الجديدة بما اننا نعمل بالمقاربة بالكفاءات فعليناتحديد الكفاءة التي يصل التلميذ اليها, و ادراج الهدف من كل نشاط,فالمذكرات لها الشكل القديم و ندرس الكتاب بدل البرنامج No


Here's a piece of lesson plans sone in a workshop during a seminar


FILE 02 PLANNING TRAVEL

Sequence one: “Welcome on Board”

Lesson 01
Time
Steps / Class Management
Competencies & Strategies
Evaluating Criteria



`15

















`15























`10





















`15




Observing and discovering

Imagine



1- Look at the pictures on p55 and play the roles

T/ helps Pp to complete the bubbles then they play the roles.

2- Who says what? Match the pairs

Pp are asked to match the pairs

3- Pp play the roles



Listen and speak



1- Talk about flights to make full sentences



2- Listen and take notes, then report to your partner

T/ reads the 1st script p170 and Pp take notes



3- Listen again and complete the boarding pass with missing information

T/ reads the script again and Pp complete the boarding pass



Say it Clear



1- Listen to your teacher which vowel sound do you hear?



2- Act out the dialogues

3- Make offers like the given dialogue and pay attention to the intonation





Manipulating



Practise



1- Ask for permission using the modal “may”

2- Role play using would, will, Do you mind…?



3- Make, accept and decline requests

4- Make, accept and decline suggestions




Cptce1: L interacts orally in different situations, he/she adapts him/herself to making requests and offers

Strategy: Risk taking















Cptce1: L interacts orally and adapts himself to the given situation

Strategy: use resources



Cptce2: L interprets a message, he adapts his listening to the type of text

Strategy: Attention (Am I concentrating on the main point?)

Anticipation

Tolerate the ambiguity



Cptce2: L reacts to an oral text

Strategy: Anticipation (why do I listen?)

Attention (Is it the right vowel sound?)

Cptce1: L interact orally

Strategy: Attention (Am I practising the right intonation?)









Cptce1&2: L interacts and interprets; builds up a dialogue using the modal “may”



Strategy: cooperation

Attention






Appropriate verbal and non verbal reaction





















Verbal demonstration of the global comprehension





Understanding instructions















Adequate pronunciation















Adequate formulation





Appropriate use of language & verbal demonstration of detailed comprehension






Lesson 02


Time
Steps / Class Management
Competencies & Strategies
Evaluating Criteria



`20

















`10











`20

Training

Read and write I



1- Read the text (01 p57) and guess what Alpha India means.



3- Read the letter (03) and name the three countries





Practise



1- Look at the spelling alphabet (02) and exchange secret messages with your partner using present continuous with future meaning.





Write it Out



Write a letter to apology.




Cptce2: L interprets authentic document

Strategy: Anticipation (what can I guess from reading?)

Tolerate the ambiguity

Inference (pertinent deduction based upon a text)

Strategy (Q n°3): Skimming & Scanning





Cptce3: L produces a simple written message considering writing as a tool of learning

Strategy: Planning (what am I supposed to do?)

Use of resources



Cptce3: L produces a simple written message

Strategy: Use resources

Planning (what am I going to write?)

Auto-monitoring





Verbal demonstration of detailed comprehension













Adequate formulation with original production











Respect of presentation and adequate formulation





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hamid10
عضو مشارك
عضو مشارك



ذكر
عدد الرسائل : 31
العمر : 38
تاريخ التسجيل : 18/11/2008

اللغة الحية2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: اللغة الحية2   اللغة الحية2 I_icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 18, 2008 7:06 pm

اللغة الحية2 362-WellDone
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
brahma brahim
عضو ماسي



عدد الرسائل : 769
تاريخ التسجيل : 01/04/2008

اللغة الحية2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: اللغة الحية2   اللغة الحية2 I_icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 02, 2008 6:13 pm

كما عليك بموقع تيارت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
brahma brahim
عضو ماسي



عدد الرسائل : 769
تاريخ التسجيل : 01/04/2008

اللغة الحية2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: اللغة الحية2   اللغة الحية2 I_icon_minitimeالأربعاء فبراير 04, 2009 1:52 pm

نريد اجتهادات فردية لا منقولة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
lotfi18@ymail.com




ذكر
عدد الرسائل : 2
العمر : 51
تاريخ التسجيل : 23/10/2009

اللغة الحية2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: اللغة الحية2   اللغة الحية2 I_icon_minitimeالجمعة أكتوبر 23, 2009 11:07 pm

rihab.allah كتب:
الى كل من يحتاج مذكرات ,توازيع سنوية, مشاريع ,او دروس خاصة بالانجليزية فعليه بموقع فيزياء غليزان قسم ا لانجليزية سيجد كل ما يحتاج اليه باذن الله وزيادة او الموقع التالي
http://www.p48.75.fr/
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
lotfi18@ymail.com




ذكر
عدد الرسائل : 2
العمر : 51
تاريخ التسجيل : 23/10/2009

اللغة الحية2 Empty
مُساهمةموضوع: hello nice to meet in this face   اللغة الحية2 I_icon_minitimeالجمعة أكتوبر 23, 2009 11:10 pm

اريد دعمي بمذلرات اللغة الانجليزية فى الطور المتوسط
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
RAFIK




عدد الرسائل : 4
تاريخ التسجيل : 01/04/2008

اللغة الحية2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: اللغة الحية2   اللغة الحية2 I_icon_minitimeالجمعة أكتوبر 30, 2009 10:47 am

bmghinia كتب:
لكن مع كل احترامي للزملاء و تقديري للعمل و الجهد المبذول الا ان في تصوري ليس هذا هو الوجه الذي تكون عليه المذكرة الجديدة بما اننا نعمل بالمقاربة بالكفاءات فعليناتحديد الكفاءة التي يصل التلميذ اليها, و ادراج الهدف من كل نشاط,فالمذكرات لها الشكل القديم و ندرس الكتاب بدل البرنامج اللغة الحية2 Kopfschuettel


Here's a piece of lesson plans sone in a workshop during a seminar


FILE 02 PLANNING TRAVEL

Sequence one: “Welcome on Board”

Lesson 01
Time
Steps / Class Management
Competencies & Strategies
Evaluating Criteria



`15

















`15























`10





















`15




Observing and discovering

Imagine



1- Look at the pictures on p55 and play the roles

T/ helps Pp to complete the bubbles then they play the roles.

2- Who says what? Match the pairs

Pp are asked to match the pairs

3- Pp play the roles



Listen and speak



1- Talk about flights to make full sentences



2- Listen and take notes, then report to your partner

T/ reads the 1st script p170 and Pp take notes



3- Listen again and complete the boarding pass with missing information

T/ reads the script again and Pp complete the boarding pass



Say it Clear



1- Listen to your teacher which vowel sound do you hear?



2- Act out the dialogues

3- Make offers like the given dialogue and pay attention to the intonation





Manipulating



Practise



1- Ask for permission using the modal “may”

2- Role play using would, will, Do you mind…?



3- Make, accept and decline requests

4- Make, accept and decline suggestions




Cptce1: L interacts orally in different situations, he/she adapts him/herself to making requests and offers

Strategy: Risk taking















Cptce1: L interacts orally and adapts himself to the given situation

Strategy: use resources



Cptce2: L interprets a message, he adapts his listening to the type of text

Strategy: Attention (Am I concentrating on the main point?)

Anticipation

Tolerate the ambiguity



Cptce2: L reacts to an oral text

Strategy: Anticipation (why do I listen?)

Attention (Is it the right vowel sound?)

Cptce1: L interact orally

Strategy: Attention (Am I practising the right intonation?)









Cptce1&2: L interacts and interprets; builds up a dialogue using the modal “may”



Strategy: cooperation

Attention






Appropriate verbal and non verbal reaction





















Verbal demonstration of the global comprehension





Understanding instructions















Adequate pronunciation















Adequate formulation





Appropriate use of language & verbal demonstration of detailed comprehension






Lesson 02


Time
Steps / Class Management
Competencies & Strategies
Evaluating Criteria



`20

















`10











`20

Training

Read and write I



1- Read the text (01 p57) and guess what Alpha India means.



3- Read the letter (03) and name the three countries





Practise



1- Look at the spelling alphabet (02) and exchange secret messages with your partner using present continuous with future meaning.





Write it Out



Write a letter to apology.




Cptce2: L interprets authentic document

Strategy: Anticipation (what can I guess from reading?)

Tolerate the ambiguity

Inference (pertinent deduction based upon a text)

Strategy (Q n°3): Skimming & Scanning





Cptce3: L produces a simple written message considering writing as a tool of learning

Strategy: Planning (what am I supposed to do?)

Use of resources



Cptce3: L produces a simple written message

Strategy: Use resources

Planning (what am I going to write?)

Auto-monitoring





Verbal demonstration of detailed comprehension













Adequate formulation with original production











Respect of presentation and adequate formulation





اللغة الحية2 362-WellDone
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سمسمة




انثى
عدد الرسائل : 9
العمر : 37
تاريخ التسجيل : 06/09/2010

اللغة الحية2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: اللغة الحية2   اللغة الحية2 I_icon_minitimeالإثنين سبتمبر 06, 2010 6:54 pm

شكرا جزيلا لكم اتمنى ان تدعموني بدروس للسنة الرابعة جزاكم الله خبرا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
اللغة الحية2
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
المنتدى الأول للأساتذة المجازين في الجزائر :: المنتدى البيداغوجي العام :: قسم التعليم المتوسط :: الانجليزية-
انتقل الى: