| اللغة الحية2 | |
|
+5hamid10 bmghinia mostefa10 noure rihab.allah 9 مشترك |
كاتب الموضوع | رسالة |
---|
rihab.allah عضو مميّز
عدد الرسائل : 121 العمر : 43 تاريخ التسجيل : 31/05/2008
| موضوع: اللغة الحية2 الإثنين أكتوبر 06, 2008 10:33 pm | |
| الى كل من يحتاج مذكرات ,توازيع سنوية, مشاريع ,او دروس خاصة بالانجليزية فعليه بموقع فيزياء غليزان قسم ا لانجليزية سيجد كل ما يحتاج اليه باذن الله وزيادة او الموقع التالي http://www.p48.75.fr/ | |
|
| |
noure عضو ماسي
عدد الرسائل : 1985 العمر : 68 الاوسمه : تاريخ التسجيل : 31/03/2008
| موضوع: رد: اللغة الحية2 الإثنين أكتوبر 06, 2008 11:03 pm | |
| شكرا لك أستاذة لكن الرابط لا يعمل . | |
|
| |
rihab.allah عضو مميّز
عدد الرسائل : 121 العمر : 43 تاريخ التسجيل : 31/05/2008
| موضوع: رد: اللغة الحية2 الثلاثاء أكتوبر 07, 2008 9:27 pm | |
| الرابط اخي نور يعمل حاول اضن ان الخلل ليس في الرابط | |
|
| |
mostefa10 عضو فضي
عدد الرسائل : 262 العمر : 52 تاريخ التسجيل : 25/06/2008
| موضوع: رد: اللغة الحية2 الثلاثاء أكتوبر 07, 2008 10:44 pm | |
| شكرا rihab.allah شكرا noure هذا هو الرابط مباشرة من المنتدى. [/center] http://www.p48.75.fr/ | |
|
| |
rihab.allah عضو مميّز
عدد الرسائل : 121 العمر : 43 تاريخ التسجيل : 31/05/2008
| موضوع: رد: اللغة الحية2 الثلاثاء أكتوبر 07, 2008 11:55 pm | |
| http://www.p48.75.fr/anglais.htm وهذا الرابط المباشر للغة الحية
| |
|
| |
bmghinia عضو ماسي
عدد الرسائل : 747 العمر : 49 الاوسمه : تاريخ التسجيل : 06/04/2008
| موضوع: رد: اللغة الحية2 الإثنين نوفمبر 17, 2008 5:52 pm | |
| لكن مع كل احترامي للزملاء و تقديري للعمل و الجهد المبذول الا ان في تصوري ليس هذا هو الوجه الذي تكون عليه المذكرة الجديدة بما اننا نعمل بالمقاربة بالكفاءات فعليناتحديد الكفاءة التي يصل التلميذ اليها, و ادراج الهدف من كل نشاط,فالمذكرات لها الشكل القديم و ندرس الكتاب بدل البرنامج Here's a piece of lesson plans sone in a workshop during a seminar FILE 02 PLANNING TRAVELSequence one: “Welcome on Board”Lesson 01Time | Steps / Class Management | Competencies & Strategies | Evaluating Criteria |
`15
`15
`10
`15
| Observing and discovering
Imagine
1- Look at the pictures on p55 and play the roles
T/ helps Pp to complete the bubbles then they play the roles.
2- Who says what? Match the pairs
Pp are asked to match the pairs
3- Pp play the roles
Listen and speak
1- Talk about flights to make full sentences
2- Listen and take notes, then report to your partner
T/ reads the 1st script p170 and Pp take notes
3- Listen again and complete the boarding pass with missing information
T/ reads the script again and Pp complete the boarding pass
Say it Clear
1- Listen to your teacher which vowel sound do you hear?
2- Act out the dialogues
3- Make offers like the given dialogue and pay attention to the intonation
Manipulating
Practise
1- Ask for permission using the modal “may”
2- Role play using would, will, Do you mind…?
3- Make, accept and decline requests
4- Make, accept and decline suggestions
|
Cptce1: L interacts orally in different situations, he/she adapts him/herself to making requests and offers
Strategy: Risk taking
Cptce1: L interacts orally and adapts himself to the given situation
Strategy: use resources
Cptce2: L interprets a message, he adapts his listening to the type of text
Strategy: Attention (Am I concentrating on the main point?)
Anticipation
Tolerate the ambiguity
Cptce2: L reacts to an oral text
Strategy: Anticipation (why do I listen?)
Attention (Is it the right vowel sound?)
Cptce1: L interact orally
Strategy: Attention (Am I practising the right intonation?)
Cptce1&2: L interacts and interprets; builds up a dialogue using the modal “may”
Strategy: cooperation
Attention
|
Appropriate verbal and non verbal reaction
Verbal demonstration of the global comprehension
Understanding instructions
Adequate pronunciation
Adequate formulation
Appropriate use of language & verbal demonstration of detailed comprehension
| Lesson 02Time | Steps / Class Management | Competencies & Strategies | Evaluating Criteria |
`20
`10
`20 | Training
Read and write I
1- Read the text (01 p57) and guess what Alpha India means.
3- Read the letter (03) and name the three countries
Practise
1- Look at the spelling alphabet (02) and exchange secret messages with your partner using present continuous with future meaning.
Write it Out
Write a letter to apology.
|
Cptce2: L interprets authentic document
Strategy: Anticipation (what can I guess from reading?)
Tolerate the ambiguity
Inference (pertinent deduction based upon a text)
Strategy (Q n°3): Skimming & Scanning
Cptce3: L produces a simple written message considering writing as a tool of learning
Strategy: Planning (what am I supposed to do?)
Use of resources
Cptce3: L produces a simple written message
Strategy: Use resources
Planning (what am I going to write?)
Auto-monitoring |
Verbal demonstration of detailed comprehension
Adequate formulation with original production
Respect of presentation and adequate formulation
|
| |
|
| |
hamid10 عضو مشارك
عدد الرسائل : 31 العمر : 38 تاريخ التسجيل : 18/11/2008
| موضوع: رد: اللغة الحية2 الثلاثاء نوفمبر 18, 2008 7:06 pm | |
| | |
|
| |
brahma brahim عضو ماسي
عدد الرسائل : 769 تاريخ التسجيل : 01/04/2008
| موضوع: رد: اللغة الحية2 الثلاثاء ديسمبر 02, 2008 6:13 pm | |
| | |
|
| |
brahma brahim عضو ماسي
عدد الرسائل : 769 تاريخ التسجيل : 01/04/2008
| موضوع: رد: اللغة الحية2 الأربعاء فبراير 04, 2009 1:52 pm | |
| نريد اجتهادات فردية لا منقولة | |
|
| |
lotfi18@ymail.com
عدد الرسائل : 2 العمر : 51 تاريخ التسجيل : 23/10/2009
| موضوع: رد: اللغة الحية2 الجمعة أكتوبر 23, 2009 11:07 pm | |
| - rihab.allah كتب:
- الى كل من يحتاج مذكرات ,توازيع سنوية, مشاريع ,او دروس خاصة بالانجليزية فعليه بموقع فيزياء غليزان قسم ا لانجليزية سيجد كل ما يحتاج اليه باذن الله وزيادة او الموقع التالي
http://www.p48.75.fr/ | |
|
| |
lotfi18@ymail.com
عدد الرسائل : 2 العمر : 51 تاريخ التسجيل : 23/10/2009
| موضوع: hello nice to meet in this face الجمعة أكتوبر 23, 2009 11:10 pm | |
| اريد دعمي بمذلرات اللغة الانجليزية فى الطور المتوسط | |
|
| |
RAFIK
عدد الرسائل : 4 تاريخ التسجيل : 01/04/2008
| موضوع: رد: اللغة الحية2 الجمعة أكتوبر 30, 2009 10:47 am | |
| - bmghinia كتب:
- لكن مع كل احترامي للزملاء و تقديري للعمل و الجهد المبذول الا ان في تصوري ليس هذا هو الوجه الذي تكون عليه المذكرة الجديدة بما اننا نعمل بالمقاربة بالكفاءات فعليناتحديد الكفاءة التي يصل التلميذ اليها, و ادراج الهدف من كل نشاط,فالمذكرات لها الشكل القديم و ندرس الكتاب بدل البرنامج
Here's a piece of lesson plans sone in a workshop during a seminar
FILE 02 PLANNING TRAVEL
Sequence one: “Welcome on Board”
Lesson 01
Time | Steps / Class Management | Competencies & Strategies | Evaluating Criteria |
`15
`15
`10
`15
| Observing and discovering
Imagine
1- Look at the pictures on p55 and play the roles
T/ helps Pp to complete the bubbles then they play the roles.
2- Who says what? Match the pairs
Pp are asked to match the pairs
3- Pp play the roles
Listen and speak
1- Talk about flights to make full sentences
2- Listen and take notes, then report to your partner
T/ reads the 1st script p170 and Pp take notes
3- Listen again and complete the boarding pass with missing information
T/ reads the script again and Pp complete the boarding pass
Say it Clear
1- Listen to your teacher which vowel sound do you hear?
2- Act out the dialogues
3- Make offers like the given dialogue and pay attention to the intonation
Manipulating
Practise
1- Ask for permission using the modal “may”
2- Role play using would, will, Do you mind…?
3- Make, accept and decline requests
4- Make, accept and decline suggestions
|
Cptce1: L interacts orally in different situations, he/she adapts him/herself to making requests and offers
Strategy: Risk taking
Cptce1: L interacts orally and adapts himself to the given situation
Strategy: use resources
Cptce2: L interprets a message, he adapts his listening to the type of text
Strategy: Attention (Am I concentrating on the main point?)
Anticipation
Tolerate the ambiguity
Cptce2: L reacts to an oral text
Strategy: Anticipation (why do I listen?)
Attention (Is it the right vowel sound?)
Cptce1: L interact orally
Strategy: Attention (Am I practising the right intonation?)
Cptce1&2: L interacts and interprets; builds up a dialogue using the modal “may”
Strategy: cooperation
Attention
|
Appropriate verbal and non verbal reaction
Verbal demonstration of the global comprehension
Understanding instructions
Adequate pronunciation
Adequate formulation
Appropriate use of language & verbal demonstration of detailed comprehension
|
Lesson 02
Time | Steps / Class Management | Competencies & Strategies | Evaluating Criteria |
`20
`10
`20 | Training
Read and write I
1- Read the text (01 p57) and guess what Alpha India means.
3- Read the letter (03) and name the three countries
Practise
1- Look at the spelling alphabet (02) and exchange secret messages with your partner using present continuous with future meaning.
Write it Out
Write a letter to apology.
|
Cptce2: L interprets authentic document
Strategy: Anticipation (what can I guess from reading?)
Tolerate the ambiguity
Inference (pertinent deduction based upon a text)
Strategy (Q n°3): Skimming & Scanning
Cptce3: L produces a simple written message considering writing as a tool of learning
Strategy: Planning (what am I supposed to do?)
Use of resources
Cptce3: L produces a simple written message
Strategy: Use resources
Planning (what am I going to write?)
Auto-monitoring |
Verbal demonstration of detailed comprehension
Adequate formulation with original production
Respect of presentation and adequate formulation
|
| |
|
| |
سمسمة
عدد الرسائل : 9 العمر : 37 تاريخ التسجيل : 06/09/2010
| موضوع: رد: اللغة الحية2 الإثنين سبتمبر 06, 2010 6:54 pm | |
| شكرا جزيلا لكم اتمنى ان تدعموني بدروس للسنة الرابعة جزاكم الله خبرا
| |
|
| |
| اللغة الحية2 | |
|